Accesul în clădirea în care se desfășoară repartiția pe clinici și coordonatori a rezidentilor sesiunea 21.11.2021

16.12.2021

Accesul în clădirea în care se desfășoară repartiția pe clinici și coordonatori este permis doar pentru candidaţii sau împuterniciţii legali ai acestora care fac dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, celor care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV- 2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ calificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, efectuat de un furnizor de servicii medicale autorizat, respectiv candidaţilor sau împuterniciţilor legali care fac dovada că se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară infectării cu SARS-CoV-2.


Dovada vaccinării, testării sau trecerii prin boală pentru cetăţenii UE se realizează prin intermediul certificatului digital al UE privind COVID care va fi verificat la intrarea în clădire prin aplicaţia pentru dispozitive mobile dezvoltată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), iar în cazul cetăţenilor din afara UE, prin intermediul documentului de vaccinare emis de unitatea sanitară din afara României unde a fost administrat vaccinul sau, după caz, al documentului care atestă trecerea prin boală prezentat în limba ţării respective şi în limba engleză.


Pentru fluidizarea accesului în clădirile de repartiție, candidații sau împuterniciţii legali ai acestora sunt rugați să își descarce certificatul digital de pe platforma dezvoltată de STS înaintea deplasării către locația respectivă și să prezinte acest certificat la intrare.
Scanarea codului QR se poate face de pe telefonul mobil/tabletă sau de pe certificatul prezentat în format letric (tipărit pe hârtie).


Candidații sau împuterniciții acestora trebuie să aibă asupra lor un act de identitate (buletinul/cartea de identitate sau paşaportul) în termen de valabilitate. Împuterniciții vor avea asupra lor și procura notarială. Cei fără un astfel de document valabil nu sunt primiţi în sala de repartiție.


Important: Conform prevederilor art. 4, alin (5) din Legea nr.55/2020: “valabilitatea documentelor eliberate de instituțiile și autoritățile publice, precum și private autorizate conform legii se menține pe toată durata stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acesteia.”

Înapoi