realizarea activităţii de expertiză medicală şi recuperare a capacităţii de muncă;
distribuirea biletelor de tratament balnear şi pregătirea şi perfecţionarea profesională a personalului;
înregistrarea şi evidenţa contribuabililor asiguraţi prin contracte sau declaraţii de asigurare socială;
certificarea stagiului de cotizare şi a punctajului asiguratului şi reprezentarea în faţa instanţelor judecătoreşti;
coordonarea, îndrumarea şi controlul Casei Locale de Pensii Lugoj;
aplicarea regulamentelor comunitare sau a altor instrumente juridice internaţionale în domeniu;
exportul prestaţiilor stabilite în străinătate, potrivit convenţiilor încheiate;
îndeplinirea, la nivel teritorial, a atribuţiilor privind sistemul asigurărilor pentru accidente de muncă şi boli profesionale;
asigurarea execuţiei bugetare în profil teritorial şi confidenţialitatea şi securitatea bazelor de date proprii;
rezolvarea contestaţiilor, sesizărilor şi reclamaţiilor, potrivit competenţelor legale;
comunicarea cu asiguraţii, cu contribuabilii şi cu beneficiarii sistemului public de pensii; cu organizaţiile, sindicatele şi asociaţiile acestora; cu autorităţile şi instituţiile publice din ţară sau străinătate; cu massmedia;
constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor, potrivit competenţelor acordate.
organizarea activităţilor de securitate şi sănătate în muncă, de apărare împotriva incendiilor, de protecţie civilă.
Documente eliberate le cererea persoanelor fizice sau juridice
informări, raportări, statistici, la solicitarea autorităţilor sau instituţiilor publice;
răspunsuri la sesizări, petiţii, scrisori, memorii ale persoanelor fizice sau juridice;
formulare tipizate sau cereri-tip pentru activitatea specifică;
informaţii de interes public, din oficiu sau la solicitarea persoanelor fizice sau juridice;
decizii de pensie pentru limită de vârstă, pensie anticipată, pensie anticipată parţială, pensie de invaliditate, pensie de urmaş;
decizii pentru pensii de serviciu;
documente privind acordarea drepturilor prevăzute de legi speciale;
decizii de suspendare, încetare/sistare a drepturilor;
decizii de debit asupra drepturilor stabilite;
decizii de încadrare sau neîncadrare în grad de invaliditate;
avize de prelungire a concediilor medicale;
documente pentru acordarea ajutorului de deces;
titluri executorii;
confirmarea înfiinţării de popriri;
documente pentru acordarea prestaţiilor de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale;
bilete de tratament balnear;
adeverinţe privind stagiul de cotizare realizat;
notificare de respingere a cererii de emitere a formularului E101;
atestatul privind certificarea stagiului de cotizare realizat în România – formularul E205;
atestatul pentru înscrierea la pensie – formularul E121;