În judeţul Timiş sunt organizate Centre de permanenţă fixe conform legii nr. 263/2004 şi a ordinului MS nr. 697/2011.
Ele asigură continuitatea asistenţei medicale primare în regim de gardă în afara programului de lucru al cabinetelor de medicină de familie, la sediul Centrului de permanenţă.
Programul de activitate este următorul:
Echipele de gardă sunt formate din medic şi asistent medical.
Serviciile medicale acordate sunt următoarele
a) asistenţă medicală în afecţiunile acute şi urgenţele medico-chirurgicale, în limitele competenţei medicului de familie şi posibilităţilor tehnice,
b) trimitere către alte specialităţi în vederea internării, în situaţiile prevăzute la care depăşesc competenţele medicului de familie;
c) administrarea medicaţiei necesare tratamentului de urgenţă care se asigură din trusa de urgenţă a centrului de permanent
d) eliberarea unei adeverinţe medicale pentru pacient, cu care se va prezenta a doua zi la medicul său de familie pentru prescrierea reţetei; în zilele de sâmbătă, duminică şi sărbători legale, medicaţia se asigură din trusa de urgenţă atât cât va fi necesar pacientului până ajunge la medicul său de familie.
Serviciile medicale prevăzute se acordă tuturor persoanelor care le solicită, indiferent de statutul de asigurat al acestora.
Descarcă listele cu centrele de permanenţă din judeţul Timiş